1. 만약 재정보조를 받았다면, 이제 론을 가능한한 그랜트로 바꿀 수 있는 가능성을 의논해볼 수 있다. 그러면 빚의 무게를 덜 수 있다. 또한 그랜트를 받았다면, 연장을 상의할 수도 있다.
2. 그 대학의 학생들의 학교 유지율은 어떠한가? 학교참여를 알아볼 수 있는 길잡이는 1학년에서 2학년으로 바로 진학하는 ‘지속률’이다. 이 숫자가 85%이하일 때는 그 이유를 조사할 필요가 있다. College Navigator에서 알아 볼 수 있다
( http://nces.ed.gov/collegenavigator/).
3. 학생들이 수강과목 신청이 어떠한가? 만약 과목이 꽉 찬다면(수강을 신청하는 학생수에 비해 그 과목의 정원이 부족할 때), 과목신청이 어렵다. 만약 4년 졸업률이 50% 이하라면, 이러한 문제가 있기 때문이다. College Navigator에서 졸업률을 알 수 있다. 최근 4년의 졸업률은 다음과 같다: Cal Poly Pomona 9%; UCLA 66%; Harvard University 88%.
● 대학 지속률과 졸업률을 College Navigator에서 조사하자
● 수강신청의 용이성
● 교수진에 접근하기
● 기대치를 세우고 요구하기
4. 작문실력을 요구하는가? 그렇다면, 실력을 쌓을 수 있는 방안은 있는가? Harvard, MIT를 비롯한 대부분의 대학들은 기본적 작문과목을 택하도록 한다. Cal State 에서는 표준화된 작문 성적을 요구한다. 성적이 부진한 학생은 학점없는(no credit) 작문과목을 신청해야 한다.
5. 많은 과목들이 조교/대학원생에 의해 가르쳐지는가? 주요 연구대학들은 대학원학생들이 학부 수업을 가르칠 확률이 높다. 반면, Grinnel, Amherst같은 인문대학이라면, 교수진이 가르칠 것이다.
6. 교수를 접근하기는 어떤가? 대학과 학생들에게 제한적인 역할을 하는 객원교수가 많은가? 이러한 질문에 대해 알 수 있다 (http://ivycollegeprep.net/wordpress/?p=48). 그러므로 단지 교수와 학생을 비율을 비교하기 보다는 어떤 교수급 인지를 알아야 한다.
7. 대학의 Core curriculum이 있는가? 아니면 임시 변통의 커리큘럼으로 되어있는가?
8. 카운셀링은 쉽게 가능한가?
9. 전공을 택했지만, 만약에 변경하고 싶어지면, 폭넓은 학과가 있기에 쉽게 가능해 지는가? 아니면, 다른 대학으로 전학하기는 얼마나 어려운가?
10. 특별강좌나 주말 프로그램을 제공하며 대학에 적응하도록 돕고 있는가?
여러분은 여러 가지를 고려하며 어떤 대학이 가장 좋은지를 발견해야 한다. 많은 학생들은 대학에서 글을 더 잘 쓰도록, 더 잘 분석할 수 있기를, 또한 더 잘 질문할 수 있기를 배우기를 기대한다. 또한 더불어 우수한 교수진과 사귀기를 고대한다(결과적으로 이 교수들이 대학원진학이나 직업에 필요한 추천서를 쓸 사람들이다). 이제 여러분이 대학에서 무엇을 원하는 지를 결정해야 하며, 어떻게 받을 것인지를 알아야 한다. 여러분에게 결정권이 있을 때, 필요한 것을 요구하여라.
원문:
10 Questions You Should Ask before Accepting an Admissions Offer
If you’re now deciding among your admissions offers, pat yourself on the back, and start considering your options. Don’t, however, discount your final eval!!uation of the schools. There are a lot of things you can do for yourself now that you couldn’t have done a mere two weeks ago. The schools that sent you the fat envelope, or the nice email, obviously want you to attend. After all, the better their yield (the number of students accepted who actually enroll) the better their US News rankings are, the greater the schools’ reputations become, and the more money happy alumni are liable to contribute to the schools as a consequence. You now hold sway with the admissions offices, and will until May 1st. Now is a perfect time to get answers.
2. How well does each of your schools engage its students? One statistic that serves as a bellwether of engagement is the ‘retention rate,’ the percentage of freshmen who return for their sophomore year. If that number is low, below 85%, you need to discover why. Retention rates are on College Navigator: http://nces.ed.gov/collegenavigator/.
3. What access do students have to required classes? If a course is impacted (this means that the number of students applying for spots exceeds those available) access to a class might be quite limited. If a college’s four year graduation rate is below 50%, access to key courses might be the problem. You can find graduation rates on College Navigator. A recent sample of various college 4-year graduation rates includes: Cal Poly Pomona, 9%; UCLA, 66%; and Harvard University 88%.
4. Does the school have a writing requirement? If so, what does this school do about remediation? Most schools, even Harvard and MIT, require students to take basic writing courses. Cal State tests students with borderline standardized writing scores. An unsuccessful student must enroll in a remedial writing class for no credit.
5. How many courses are taught by TAs/Graduate Students? If you’re attending a major research university, there is a strong chance you’ll be taking courses taught by graduate students. If, on the other hand, you’re heading to a liberal arts college, such as Grinnell or Amherst, you’re going to be taught by faculty.
6. How accessible are the faculty, and how many are adjunct professors with limited commitments to the university and the student body? This question is broadly discussed at http://ivycollegeprep.net/wordpress/?p=48. The key is to look beyond student/faculty ratios and find out who these faculty members actually are.
7. Does the school have a core curriculum, or courses that can be designed into a makeshift core curriculum?
8. Is counseling readily available?
10. How dedicated is the school to acclimating students to the rigors of college by offering special courses or weekend programs?